פטור ממס הכנסה

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

באילו תנאים יש לעמוד על מנת ליהנות מפטור ממס הכנסה ומדוע מומלץ שעורך דין המתמחה בזכויות עובדים ילווה את תהליך בקשת הפטור?

חשוב לציין בפתח הדברים כי קצרה היריעה מלפרט אודות כל המצבים, המקרים, הנסיבות והתנאים המאפשרים ליהנות מזכאות לפטור ממס הכנסה. עם זאת, ננסה לפרט אודות כמה שיותר מהם במאמר שלפניכם בנקודות, על מנת לסבר את האוזן. באופן כללי פטור ממס הכנסה הוא רק זכות אחת המגיעה לאנשים הסובלים ממחלות קשות, כשההיגיון העומד מאחורי הפטור הוא הרצון לסייע פיננסית לסובלים ממחלות קשות להתמודד עם המחלות מהן הם סובלים.

מי זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה על רקע רפואי?

נכון להיום, הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה שמורה לבעלי נכות רפואית בשיעור של 100% ולבעלי נכות רפואית משוקללת בשיעור של לכל הפחות 90% מחמת מספר ליקויים. לפיכך כל עוד מדובר על אדם שהוגדר עם נכות של פחות מ-90%, לא יהיה באפשרותו לקבל פטור ממס הכנסה על רקע מחלה קשה. כמו כן הפטור שמור גם לעיוורים בעלי תעודת עיוור וללקויי ראייה תחת תנאים מסוימים. תנאים אלה כוללים בין השאר צמצום משמעותי של שדה הראייה או חדות ראייה מרבית של 3/60 מטר בעין הבריאה יותר גם באמצעות משקפיים.

באילו מחלות קשות מדובר?

ישנה שורה ארוכה של מחלות שהחולים בהן עשויים לקבל אחוזי נכות בשיעורים משתנים. חולי סוכרת למשל, עשויים לקבל עד 100% נכות במקרים מסוימים אך שיעור הנכות עשוי לעמוד גם על 20% ואפילו על 10% בלבד. חולים הסובלים משלושה סיבוכים ומעלה באיברי מטרה שונים, כשחומרתו של כל סיבוך היא 30% לכל הפחות, הם החולים הסוכרת הקשים ביותר, שככול הנראה יקבלו בהתאם את אחוזי הנכות הגבוהים ביותר.

הן מחלות לב והן מחלות דם עשויות לזכות את החולים בהן באחוזי נכות שעשויים להגיע ל-100% במקרים מסוימים, כשבין השאר מדובר במחלות כמו אוטם שריר הלב, אנמיה כרונית עם תלות קבועה בעירויי דם ועוד. מחלות נוספות שעשויות לזכות את הסובלים מהן בעד 100% נכות הן קרוהן, קוליטיס כיבית, אלצהיימר ודמנציה.

באילו תנאים נוספים יש לעמוד על מנת לקבל פטור ממס הכנסה?

בנוסף למחלה או ללקויות שמהוות נכות רפואית, יש לעמוד במספר תנאים נוספים להלן:

1. קיימת הכנסה חייבת במס.
  2. דרגת הנכות נקבעה לצמיתות או לתקופה זמנית בלבד של יותר מ-185 ימים.
  3. הנכות הרפואית נקבעה לפי חוק הנכים, חוק נכי המלחמה בנאצים, חוק נכי רדיפות הנאצים, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, חוק לפיצוי נפגעי גזזת או חוק הביטוח הלאומי.

מדוע מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי ובעל ניסיון במסגרת הגשת הבקשה לקבלת פטור?

חשוב להבין שניהול בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה כרוך בהתנהלות מול לא מעט גופים ממשלתיים ולהפנים שכל טעות קטנה לאורך הדרך עשויה לפגוע בסיכויי ההצלחה של התהליך או לעכב את ההתקדמות שלו. לאור זאת ההמלצה הטובה ביותר היא להפקיד את מלאכת הגשת הבקשה בידיו של עורך דין מקצועי המייצג לקוחות מול הגופים הממשלתיים השונים באופן קבוע. מעורבות של עורך דין מקצועי תזרז את התהליך, תקצר את משך ההמתנה ותגדיל משמעותית את הסיכוי לקבלת הבקשה. בהצלחה!